ایمپلنت فوری چیست؟
نوشته شده توسط : نت ویر

ایمپلنت دندان دارای انواع مختلفی است. یکی از انواع ایمپلنت ها، ایمپلنت فوری است. ایمپلنت های فوری از لحاظ تکنیک و شرایط کارگزاری متفاوت از ایمپلنت‌های دیگر هستند که به این معنی است که اگر طول و عرض استخوان مناسب باشد و چگالی استخوان ایده‌آل باشد, نیازی نیست سه ماه صبر کرد تا ایمپلنت را داخل فک قرار داد. می توان در همان روز جراحی پایه های ایمپلنت فوری را در داخل فک قرار داد. یعنی, بعد از سه یا پنج ماه, دست ایمپلنت  نهایی جای ایمپلنت موقتی را می‌گیرد.

مزایای استفاده از ایمپلنت فوری

ایمپلنت‌های فوری عمدتاً برای دندان‌های جلویی مورد استفاده قرار می گیرند که در زیبایی چهره بیمار نقش اساسی را ایفا می کنند. با توجه به اهمیتی که دندان های جلو در زیبایی فرد دارند نیاز است سریعا جایگزین شوند. در دندان پیشین یا همان کرسی, ما این کار را تنها در صورتی انجام می‌دهیم که گروهی از دندان ها از بین رفته باشند.

 در مورد دندان های کرسی اگر دندان از دست رفته به صورت تک دندان باشد، توصیه نمی‌شود این کار را با وجود فشار ۶۰ N انجام دهید, تمام این شرایط در ابتدا توسط پزشک برای بیمار شرح داده می شود و این بیمار است که می تواند از بین روش های مختلف یکی از روش ها را انتخاب کند.

لازم به ذکر است که یک پروتز ثابت بسیار قوی است می‌تواند برای طول عمر ۱۵ تا ۲۰ سال ساخته شود، و به این دلیل که ایمپلنت هنوز به طور کامل در فک نیست، این فشار را نمی‌توان برای استخوان اعمال کرد و یک پروتز موقت مورد نیاز است. تا استخوان به طور کامل التیام یابد.

یک فایده دیگر استفاده از ایمپلنت فوری قابلیت سایش بالای آن است که  باعث می‌شود فشار ناشی از جویدن به خود پروتز وارد شود و بنابراین  فشار به ریشه دندان یا همان ایمپلنت اصلی وارد نشود.

مورد دیگر استفاده از کاشت سریع زمانی است که تعداد زیادی از دندان‌های مجاور هم از بین رفته باشند. در این صورت کل ناحیه در همان روز عمل جراحی و با یک پروتز موقت به هم متصل می شوند. ایمپلنت ها در این روش به هم متصل و مارپیچ هستند، که به طور خودکار به تثبیت ریشه‌ها کمک می‌کنند و از جا به جایی احتمالی ایمپلنت ها جلوگیری می شود. بنابراین با وجود این شرایط، می‌توان امیدوار بود که ریشه‌ها در جای خود باقی بمانند. و پس از گذشت سه یا پنج ماه که لثه به شکل نهایی خود می رسد و می توان ایمپلنت دائمی را داخل لثه قرار داد.

منبع: مجله سلامتی ایمپلنت





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 376
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: