قرص چرک خشک کن قوی برای عفونت دندان
نوشته شده توسط : نت ویر

اگر دچار دندان درد یا آبسه و عفونت دندان شده ‌اید، دندانپزشک به شما توصیه می ‌کند که از آنتی بیوتیک یا قرص چرک خشک کن قوی برای عفونت دندان استفاده کنید. با پیشرفت علم دندانپزشکی، قرص چرک خشک کن قوی برای عفونت دندان و از بین بردن باکتری ها به بازار عرضه شده‌ اند. اما کدام قرص مناسب است؟در این مقاله از مجله لبخند درخشان به این سوال پاسخ خواهیم داد.

عفونت دندان

عفونت دندان خود به خود و با بی ‌اعتنایی به آن هرگز خوب نمی ‌شود. اگر آن را به حال خود رها کنید، ممکن است عفونت به ریشه دندان منتقل شده و از آنجا وارد اعصاب شده و روی مغز تاثیر منفی و مخربی بگذارد.

تجویز قرص چرک خشک کن قوی برای این بیماری توسط دندانپزشک انجام می ‌شود. دندانپزشک با توجه به وضعیت بدنی شما و اینکه آیا حساسیت به داروی خاصی دارید یا خیر، آنتی بیوتیک مناسب را تجویز می‌ کند. نکته مهمی‌که باید در زمان این بیماری به آن توجه کنید، رعایت بهداشت دهان و دندان است. در غیر این صورت، عفونت به سایر دندان ‌ها منتقل شده و ممکن است مدت زمان بیشتری تحت درمان قرار بگیرید.

کدام چرک خشک کن ‌ها برای عفونت دندان مناسب هستند؟

در صورتی که این مشکل با رعایت بهداشت و درمان‌ های خانگی بهتر نشد، باید حتما آنتی بیوتیک مصرف کنید. مصرف به موقع چرک خشک کن‌ ها مانع از عصب کشی و یا کشیدن دندان می ‌شود. بهترین آنتی بیوتیک ‌ها که در ابتدا توسط دندانپزشکان تجویز می ‌شود دو نوع آنتی بیوتیک از خانواده پنی سیلین به نام ‌های آموکسی سیلین خوراکی و پنی ‌سیلین وی پتاسیم خوراکی هستند. این پنی سیلین‌ ها باعث کشتن باکتری ‌ها و توقف رشد آنها می ‌شوند. برخی از افراد به خانواده پنی سیلین ‌ها حساسیت داشته و دندانپزشک چرک خشک کن ‌های جایگزینی برای آنها تجویز می ‌کند.

منبع: smilebright.ir





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: