درهم در اقتصاد دوبی چه اهمیتی دارد؟
نوشته شده توسط : نت ویر

قبل از تأسیس امارات متحده عربی در سال 1971 میلادی، دبی از واحد پولی موسوم به روپیه خلیج فارس که واحد پول کشورهای حاشیه منطقه خلیج فارس بود استفاده می کرد. با این حال، با تشکیل دولت امارات متحده عربی، یک واحد پول جدید برای متحد کردن هفت امارت این کشور تازه تاسیس مورد نیاز بود.

از این رو در سال 1973، امارات متحده عربی واحد پولی خود به نام درهم را معرفی کرد. درهم به دلیل اهمیت تاریخی آن در منطقه به عنوان واحد پول رسمی انتخاب شد. زیرا قرن ها به اشکال مختلف مورد استفاده قرار می گرفت. ایجاد درهم نشان دهنده گامی به سوی استقلال اقتصادی برای دبی و امارات به طور کلی بود.

درهم در اقتصاد دبی چه اهمیتی دارد؟

دبی به عنوان یکی از سریع ترین اقتصادهای در حال رشد در جهان، برای جذب سرمایه گذاری خارجی و تقویت رشد اقتصادی به ثبات و اعتبار پول خود متکی است. پیوند درهم با دلار آمریکا حس ثبات و قابل پیش بینی بودن را برای ارز و اقتصاد امارات ایجاد می کند. که این خود برای کسب و کارها و سرمایه گذاران یک تضمین ضروری است.

همچنین، واحد پول دبی در حمایت از صنعت توریسم پررونق آن نقش بسزایی دارد. با هجوم میلیون ها بازدیدکننده در طول هر سال به این شهر، درهم معاملات در هتل ها، رستوران ها، مراکز خرید و جاذبه های گردشگری مختلف را تسهیل می کند. سهولت استفاده از ارز محلی، تجربه سفر را برای گردشگران بهبود بخشیده و به شهرت شهر به عنوان یک مقصد گردشگری جهانی نیز کمک می کند.

یکی از سوالات رایجی که توریست ها همواره می پرسند این است که بهتر است قبل از رسیدن به دبی پول خود را به درهم چنج کنیم یا بعد از آن؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که توصیه می شود قبل از ورود به دبی مقداری ارز را درهم تبدیل کنید تا پول نقد در دست داشته باشید. با این حال، می توانید در صرافی ها و بانک های متعددی که در دبی فعالیت می کنند اقدام به چنج پول خود به واحد پول دبی کنید. برای اینکار به سادگی می توانید از صرافی های موجود در فرودگاه، هتل ها و مراکز خرید استفاده کنید.

منبع: safar.today





:: موضوعات مرتبط: گردشگری , ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: