نوشته شده توسط : نت ویر

در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی در خصوص واحد پول دبی و به طور کلی کشور امارات متحده عربی در اختیارتان قرار دهیم. چنانچه قصد سفر به این کشور و به ویژه شهر دبی را دارید حتما اطلاعات موجود در این نوشتار به درد شما خواهد خورد.

تاریخچه واحد پول دبی در امارات

قبل از تأسیس امارات متحده عربی در سال 1971 میلادی، دبی از واحد پولی موسوم به روپیه خلیج فارس که واحد پول کشورهای حاشیه منطقه خلیج فارس بود استفاده می کرد. با این حال، با تشکیل دولت امارات متحده عربی، یک واحد پول جدید برای متحد کردن هفت امارت این کشور تازه تاسیس مورد نیاز بود.

از این رو در سال 1973، امارات متحده عربی واحد پولی خود به نام درهم را معرفی کرد. درهم به دلیل اهمیت تاریخی آن در منطقه به عنوان واحد پول رسمی انتخاب شد. زیرا قرن ها به اشکال مختلف مورد استفاده قرار می گرفت. ایجاد درهم نشان دهنده گامی به سوی استقلال اقتصادی برای دبی و امارات به طور کلی بود.

شکل های مختلف واحد پول دبی

درهم به عنوان واحد پول دبی با نماد AED نشان داده می شود. در این کشور هر درهم معادل 100 فیل (واحد کوچکتر) است. این ارز به دو صورت سکه و اسکناس موجود است. سکه ها در عناوین 1، 5، 10، 25 و 50 فیلی هستند. در حالی که اسکناس ها در اسکناس های 5، 10، 20، 50، 100، 200، 500 و 1000 درهم منتشر می شوند. اسکناس‌ها دارای نشانه‌های نمادین مختلف و نمادهای فرهنگی امارات هستند که میراث غنی این کشور را به نمایش می‌گذارند.

کارت های اعتباری و پرداخت های دیجیتال

دبی شهری مدرن و از نظر فناوری نیز بسیار پیشرفته است. به همین دلیل کارت های اعتباری و پرداخت های دیجیتال به طور گسترده در آن پذیرفته شده اند. معمولاً از کارت های اعتباری اصلی مانند Visa، Mastercard و American Express و همچنین برنامه های پرداخت موبایلی مانند Apple Pay و Google Pay استفاده می شود. این روش های پرداخت، راحتی و امنیت را برای ساکنین و بازدیدکنندگان فراهم می کند.

معاملات نقدی

پول نقد در دبی به طور گسترده پذیرفته می شود. و توصیه می شود برای خریدها و معاملات جزئی مقداری درهم به همراه خود داشته باشید. بسیاری از کسب و کارها و موسسات، به ویژه آنهایی که پذیرای گردشگران هستند، ارزهای مهم بین المللی مانند دلار آمریکا و یورو را نیز می پذیرند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که استفاده از واحد پول دبی اغلب تجربه خرید مطلوب تری را فراهم می کند.

منبع: safar.today





:: موضوعات مرتبط: گردشگری , ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: